Fijat 500 L hit u svetu

M. ĐOŠOVIĆ

28. 12. 2012. u 20:56

Prvih 30.000 automobila "fijat 500 L" su praktično razgrabljeni. Ne stižemo da napravimo zalihe - kaže Antonio Ćesare Ferara, direktor "Fiat automobila Srbija"

POSLEDNjI mesec ove godine za "Fiat Srbija" biće značajan kao vreme u kom je završena instalacija najskuplje opreme na svetu. Posao je trajao četiri godine i vredan je više od milijardu evra. Samo za šest prethodnih meseci, u novoj fabrici u Kragujevcu i kod sedam ključnih kooperanata iz Italije, posao je našlo oko 2.900 radnika. Sada je "Fijat Srbija" spreman da proizvodi više od 17.000 automobila mesečno.

Ovako je, u razgovoru za "Novosti", Antonio Ćesare Ferara, direktor "Fiat automobila Srbija", predstavio rezultat četvorogodišnjeg rada i investiranja u novu Fabriku automobila u centru Šumadije.

- Prvih 30.000 automobila "fijat 500 L" su proizvedeni i praktično razgrabljeni - kaže Ferara. - Ne stižemo da napravimo odgovarajuće zalihe za izvozni vagonski i drumski saobraćaj. Dnevno proizvodimo oko 480 vozila, a na parkingu u ovom trenutku imamo tek oko 400 vozila. I taj kontingent automobila već narednog dana kreće put Evrope. Spremamo i automobil sa sedam sedišta. Taj posao ćemo završiti do polovine naredne godine.

Direktor "Fiat automobila Srbija" podseća i da je u delu fabrike poznatijem kao "Karoserija" montirano oko 320 robota, a u ostalim delovima firme još oko stotinu.

- Tvrdim da to nemaju druge kionkurentske fabrike - napominje Ferara. - Čovek može da pogreši, ali ovi kompjuteri najnovije generacije - nikako. Imamo program koji nam potvrđuje da nam je svaki šraf dobro postavljen. I za to kompjuter izbaciju odgovarajući sertifikat. To prilažemo svakom kupcu - od Amerike do Australije, ako je potrebno.

Za sada se u Kragujevcu ne odustaje od proizvodnje "punta". U pitanju je najprodavaniji "Fijatov" automobil koji je doživeo tri verzije i koji je prodat u skoro sedam miliona primeraka.

- Imamo dobar automobil koji je izuzetno tražen na tržištu severne Afrike - u Maroku, Tunisu i Egiptu - napominje Ferara. - Proizvodićemo ga sve dok postoji potražnja.

- O tome se manipuliše u medijima. Većina naših radnika nema staž duži od šest meseci i normalno je da oni primaju početanička primanja. Oni vuku prosek, koji ne predstavlja redovna prosečna primanja radnika koji, recimo, rade duže od deset godina. Ali, garantujem da svi radnici koji rade više godina, a njih je daleko više od 500 - primaju, u proseku, veću platu od prosečne u Srbiji. Šta je u tom slučaju prosek? I ti novi radnici koji ostanu na poslu mogu da očekuju veće plate.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (61)

FAP

28.12.2012. 21:16

Odlicne vesti ako je tako, a sada skarabudzite nesto za FAP, IMT, Zastava kamione...rade i oni, ali slabo, moze to i mnogo bolje.

Skarabudzim ti ga

29.12.2012. 03:49

@FAP - E vidis rade slabo zato sto ih je neko "skarabudzio" a ne ko sav normalan svet - napavio adekvatan razvojni program i investirao kapital.

johnson

28.12.2012. 21:27

konacno i u kragujevcu da nesto krene na bolje! od kada je dosao fiat,svima je bolje,pocevsi od radnika fiat-a,externih kompanija pa sve do taksista,obliznjih prodavnica,privatnih preduzeca i radnji... svaka cast i samo napred!!!!

bravo

28.12.2012. 21:43

Bravo. Samo napred. Nadam se da ce Fiat otvoriti i neki pogon u Priboju, Uzicu Pozegi,da krene zaposljavanje i u zapadnoj Srbiji,a ne da se sve investicije daju Jesicu u Indjiju i ostalim mestima po vojvodini.Valjda treba nesto da se uradi i da Fap stane na noge.Ako je mogao nekad da radi, zasto ne moze sad.I kad ce vec jednom taj autoput od Beograda za zapadnu Srbiju,da i nas razvoj dobije zmajac.Autoput od Beograda treba da ide preko Zlatibora i dalje.Nema naseg razvoja bez tog puta.

Vojislav

28.12.2012. 22:18

Kad se samo setim koliko je negativnih komentara bilo u vezi ovoga kada je prethodna vlada potpisala sporazum sa Fiatom. Te rasprodaja Srbije, pa nepotreban auto, pa nije ni trebalo potpisivati... Srecom i prethodna vlada je bila u pravu i sdasnja vlada je u pravu kada nastavlja zapoceto, a sve u korist Srbije i ljudi koji tamo rade i zaradjuju.

Ivan Popovic

29.12.2012. 01:46

@Vojislav - Neverovatan uspeh,bivse vlasti . Otvorili 2900 radnih mesta I zatvorili 400.000. His uz to,upropastili su ekonomiju. Uostalom Dinkic je bio kljucan u pregovorima,a on je idanas na vlasti.

kolika

29.12.2012. 07:47

@Vojislav - A kolika je to dobit i za koga za Fijat ili Srbiju, koliko ostaje Srbiji koliko je to plata koliko smo izgubili a sta dobili niko da da računicu

AcaL

29.12.2012. 09:42

@Vojislav - @Vojislav: I ja se sećam kako sam video Tadića da pokazuje tri prsta prvi put za sve te godine vladanja, prostački nagedžen na branik Fiće na onom sajmu u predizborno vreme..Zloupotrebe gore od onih za koje su krivili Slobu u predizbornoj kampanji..Vešto ste sastavili pohvalu žutima tako da dobijete pozitivnu od svih..He he

Beograd_011

29.12.2012. 01:14

Ako ako samo tako se Srbija moze oporaviti, tako sto ce se razvijati svi gradovi podjednako...Ali za to nam nisu potrebne vlade Sumadije, vlade Vojvodine i ostale separatisticke kreature!

LAZ. VELIKA LAZ

29.12.2012. 01:45

Kragujevcanin sam, moj brat radi u FIAT-u. Radi od jutra do mraka, prva smena, ili od mraka do jutra druga smena. Ima 32 000dinara platu. Na nogama mu vec vene izlaze jer ne moze da sedne za 10-do 11 sati rada (da culi ste, ne 8). Kuci dolazi mrtav umoran, radi i subotom, nedelju prespava i sprema se za ponedeljak. Jednostavno, sisaju krv, a pare nikakve, niti ima gde da ih trosi, ceo dan je u Fiatu. Zavrsio je masinski fakultet, radi u montazi. I sve je cista montaza.

bogoljub 74

29.12.2012. 12:39

@LAZ. VELIKA LAZ - e ovako svi u srbiji zele u evropu pa onda mora da se i radi kao u evropi,evo ja zivim u nemackoj i radio sam u firmi koja proizvodi delove za auto industriju,radio sam prvu smenu 9h i 45min. drugu sam radio 11h i 30min.platu sam imo 2000€ i kada sam sve poplacao sto imam i mojim roditeljima posaljem 250€ mesecno da imaju da zive meni ostane 400€ da prezivim ceo mesec a treba da se kupi hrana i ostale potrebstine oje u kuci trebaju,nije ni nama ovde lakopodrzimo srbiju i to malo privrede

sima

29.12.2012. 13:00

@LAZ. VELIKA LAZ - Pa sto ne da otkaz i nadje bolje radno mesto tvoj brat "inzenjer"? I sta bi radio da nije fiata? Radno iskustvo steceno u kompaniji svetskog renomea je neprocenjivo za one koji znaju da ga iskoriste.

Saša

29.12.2012. 13:16

@LAZ. VELIKA LAZ - Druže ti si nešto pomešao...Imam i jako dobre prijatelje i rodjake i u Nemačkoj i u Austriji i u Švajcarskoj...A da se vratiš malo u Srbiju da vidiš koliko nama ostaje od plate...Mislim da bi bio srećan u Nemačkoj ko da si dobio 7 na lotou...Ili možda ti nisi uopšte ekonomičan čovek ili imaš kockarske dugove ili mnogo dobar život vodiš pa te ne pokrivaju tih 2000€

Za Simu odogovor

30.12.2012. 03:07

@LAZ. VELIKA LAZ - Evo Simo kada si mnogo pametan. Pa svako radi jer nema gde da radi, ali to ne znaci da je to dobro!Cistacica u EPS-u, Posti ima vecu platu od njega, koji je ucio po 10 sati dnevno, one njihove matematike i td cele noci...Ti nisi inzenmjer, ne znas sta je to...

Rade

29.12.2012. 05:20

Fiat i Kragujevac, odgovor su na pitanje: "Sta hoce i sta zeli srpski narod".Ovaj narod hoce posao, ovaj narod nece lazna obecanja.Prodavanje magle je u"unosan" biznis ali kratkorocan. Srpskom narodu je dosta, on hoce ziveti od sopstvenog rada. Dosta je politickih podela,haskih optuzenika, problema sa Kosovom i Metohijom, problema sa ovimili onim klanom. To treba da resavaju odredjene institucije i organi, a narodtreba biti postedjen tih i takvih stvari.Narod ocekuje nova radna mesta.

XXX

29.12.2012. 15:28

@Rade - Rade Bravo tvoj komentar je najbolji i najiskreniji i najrealniji, samo kada bi tako razmisljali i politicari ?

sMile

29.12.2012. 07:39

Jos kad svet cuje da to prave Srbi,, pa to ce biti senzacija, osmo svetsko cudo,,!!hahahahahaaa,,!! ;-))

Stefan Perovic

29.12.2012. 08:46

Italijani ce dobro zaraditi,a ne mi,.....steta sto Srbija nije od "Zastave" napravila mocnu autoindustriju.Pogledajte sta su Chesi napravili od Shkode,svetsko auto i vozi se masovno po celom svetu i sada uzimaju lovu,a ne stranci.

MilosBg

29.12.2012. 16:01

@Stefan Perovic - Shkodu su kupili Nemci bas kao Italijani nasu Zastavu. Doduse,Cesima je ostao Skodin brend ali u princpu je ista stvar - domacinima posao, ulagacima proft. Od propale i nikad valjane Zastave, bolje i ne moze a Kragujevac jeulaskom Fiata od "doline gladi" postao pristojan grad.

darko

29.12.2012. 16:32

@Stefan Perovic - cesi?????????to su pre svabe.raspitaj se malo pa onda komentarisi

bravo za fiat

29.12.2012. 16:57

@Stefan Perovic - Skoda nije ceska vec nemacka. Vlasnik Skode je Folksvagen. Bez WW Skoda nikad ne bi bila to sto jeste.

Igor

29.12.2012. 10:20

Pre 3 godine sam video jedan primerak "obicnog" FIAT-a 500 i kada sam video cenu od (ako se dobro secam) oko 15-16 eura za model sa najbolji paketom opreme pitao sam se ko ce da im to kupi kad za te ili nesto manje pare moze da dobije sa istom opremom yaris, corsu, ... Ja sam kupio Yaris i zadovoljan sam a FIAT je nedavno proslavio milioniti prodati primerak modela 500. U svetu se godisnje proizvede i proda nekoliko desetina miliona automobila i u toj gomili sigurno je da 500L ima svoje kupce.

Bane

29.12.2012. 10:25

Kakvo foliranje! FIAT je pred propascu, nisu konkurentni nigde u svetu. Za te pare koje traze za taj automobilcic, moze se kupiti daleko kvalitetniji i snazniji automobil.

Nenad

29.12.2012. 12:36

@Bane - Pogledaj cenovnike Tojote, Mazde, Nisana, Opela, Renoa, Folksvagena, Leksusa, itd. Postoje mnogo bolji automobili u ovom segmentu od 500L, postoje i jeftiniji ali ne postoje istovremeno i jeftiniji i bolji od ovoga (osim tamo gde vekna hleba + pivo kostaju zajedno 3 dinara). Verso: 20000+ eura, Opel Mokka 19.000+ eura, Senic: 17000+ eura, VW Tauran 23000+ eura, ... Sve je to bolje ali i skuplje ali postoje ljudi kojima je 15.000 eura koliko kosta 500L prag preko koga ne mogu dalje da predju.

VP7710BG

29.12.2012. 19:38

@Bane - @nenad ... Nisi u pravu. Pogledaj bilo koji model DACIE je jeftiniji i daleko kvalitetniji od fiata i mislim i veci po obujmu korisnog prostora.....Fiat je konkurentan jedino u Africi i nigdje drugdje u svijetu i to iskljucivo zbog manjih troskova prijevoza od konkurencije .....

Voja

30.12.2012. 00:09

@Bane - @VP7710BG, Dacija moze da se poredi sa Punto Clasic-om (od njega je inace skuplja) a ne sa 500L. I Clasic i Sandero su automobili koji tehnoloski zaostaju 10-15 godina za onim sto danas prave Reno, Fiat, VW, itd. Inace, ruska Lada i kineski Cherry su jeftiniji od oba automobila, ako insistiras na ceni.

Moma Zivanovic

29.12.2012. 10:46

Cene automobila su evropske...ali su plate srpske....znaci da ga ovde nece nikada moci kupiti obican potrosac koj jedva prezivljva sa platom od 300eura.Cena tog automobila je prevelika...svuda po evropi je rata za kola 1/4 plate...a ovde gde je plata 300eura,znaci 75eura mesecno.....a auto kosta 15000...pa sami izracunajte koliko je to meseci...

GoraN

29.12.2012. 11:45

@Moma Zivanovic - Nigde ne pise da sve sto se proizvede u jednoj zemlji da u njoj mora i da se proda. U Srbiji ovaj automobil ce kupovati uglavnom taksisti kao sto su do sada kupovali Multiplu, imucniji porodicni ljudi na periferiji gradova koji jednom u nedelji ogu u hipermarket i ostave po 200-250 eura da bi se snabdeli do sledece nedelje. Sve u svemu, max. 2000 automobila godisnje u zemlji u kojoj se godisnje proda najvise oko 30.000 novih automobila ukljucujuci i one najjeftinije poput Logana i Punta Clasic.

Milunka

29.12.2012. 14:27

@Moma Zivanovic - Majstore ako ti je mala plata radi dva posla ,tako je to u Eu ,kod nas kupaju a ukupno radno vreme ne moze da skupi ni sat postenog rada ,sve ostalo je ogovaranje i kuknjava na poslu

Moma Zivanovic

29.12.2012. 15:28

@Moma Zivanovic - Pa slazem se donekle sa tobom...ali izadji iz Srbije do Neke od zemalja EU,npr.Nemci proizvode Audi,Mercedes,BMW...itd...i sva ta kola se voze u velikoj vecini kod njih...Jel ti mislis da Mercedes ili BMW prave kola ,koja niko ne moze da kupi kod njih(mislim na prosecnog kupca)

PalTalk

29.12.2012. 10:46

Italijan koji zivi u EU kupoi fiata ,naravno do posla i prodavnice,da mu posluzi malo.Ali i oni vise ne podrzavaju fiata,auto je ne kvalitetan.

Joca Mehanicar

29.12.2012. 11:41

To uopste nije tacno jer je najobicnija konzerva koja propadne za nepune tri godine i ne moze da se popravi. Ta kola su isuvise mala da predju i preko 5 cm snega. Veruje se da su bolja tamo gde nema snega i soli ali to u Srbiji nije slucaj. Srbija ih ne proizvodi vec samo sklapa pa ne bi trebalo da se hvalimo.

AcaNis

29.12.2012. 14:03

@Joca Mehanicar - Nemas ti pojma,moji su imali starog Ficu koji je i nakon 22 god.voznje i predjenih "milion" km izlazio gde danasnji najskuplji automobili ne mogu metar da predju po dubokom snegu... To je po meni najbolji auto svih vremena! A mogu da mislim da je i ovaj Fica extra,samo nemam para da ga kupim...

jonson

29.12.2012. 15:18

@Joca Mehanicar - nemas ti prijatelju pojma! tacno je da se pojedini delovi donose iz italije ali to je razlog samo zato sto se jos uvek sve masine nisu prenele u srbiju. a to da ne moze da predje preko 5cm snega hahahah pa verovatno si probao nekog sa celavim gumama.ti si neki mehanicar...

raleva

29.12.2012. 12:51

Nevole Italijani srpski narod,pa su zato otvorili fabriku automobila,nego zele da se obogate na brzinu.Samo na razlici plate izmedju naseg i italijanskog radnika valjaju bogatstvo.Italijan nikad nebi radio za 32000 deset sati dnevno kao Srbin koji je zbog bede prinudjen na to.

Otkrio si toplu vodu

29.12.2012. 15:09

@raleva - Baš si ti neki italijan. Sve si u pravu, ali to znaju i vrapci na grani. Pa šta onda za to što si rekao?

Budimir

29.12.2012. 14:24

Svaka cast majstori ,bar nesto pozitivno u ovoj nedojiji ,gde se o svemu "brine" osim o privredi i poljoprivredi

XXX

29.12.2012. 15:31

Fiat je posljednji auto a koji bi kupio. Nikad, nikad i nikad. Bolje je baciti lovuili je zapaliti nego kupiti sranje od auta a koje se zove Fiat ko ima 15000eura moze izdvojiti jos 3000 ili 4000 eura i kupiti Golfa.

Vladimir

29.12.2012. 17:07

@XXX - Golf i 500L su automobili iz dva potpuno razlicita segmenta. 500L je za broj veci automobil i namenjen je zahtevnijim kupcima u pogledu putnickog i prtljaznog prostora. Onome kome treba auto poput 500L nikako ne odgovara Golf i obratno. To je kao da savetujes taksistu jer za rad nije kupio Porse ili Ferari dvosed. Prema tome, moze se porediti Golf sa Fiat Bravom ili 500L sa Tauranom i zakljucivati koji je medju njima bolji i pouzdaniji ali 500L i Golf nikako.

XXX

29.12.2012. 17:50

@XXX - Fiat i Golf poredim po kvalitetu i cijeni. I ne poredim samo 500L sa Golfom nego sva Fiatova vozila.

Branko

30.12.2012. 00:18

@XXX - Negde do sredine 70-ih godina pojam kvaliteta, pouzdanosti i dugotrajnosti bio je nemacki folksvagen (Buba). Onda su nemci shvatili da ako nastave da prave takve automobile njihovi kupci nece biti motivisani da vremenom te automobile prodaju odnosno kupe nove. Tako je nastao Golf, jos uvek mnogo bolji nego sto je bila Zastava 101 ili kasnije Jugo, ali manje kvalitetan nego sto je nekada bila Buba. Bogu hvala, u medjuvremenu japanski automobili su stigli na nase trziste, ...

MirkoSrbija

29.12.2012. 16:06

Od svih komponenti koje se ugraduju u Fiat, srpskog porekla je samo dizalica i par inbus srafova. To je zvanican podatak nedavno objavljen a sve ostalo se dovlaci sa cele planete. Zanimjivo je da i Hrvati imaju udela i da vise delova proizvode oni nego Srbija. Pre nekoliko godina su pretili zabranom uvoza Fiata ako njihova preduzeca ne dobiju poslove. Potrazite na netu i uverite se

MirkoSrbija

29.12.2012. 18:02

@MirkoSrbija - Cemu minusi? Komentar nije pljuvacki po Fiat 500L vec prema nasim rukovodiocima koji dozvoljavaju ucene susJeda i po nasim vajnim "preduzetnicima" koji nece ni dinar da uloze u modernizaciju pa da dobiju unosan posao sa Fiatom.

zoran

29.12.2012. 16:55

gospodo draga,mozete da volite ili ne volite italijane ali taj autic je odlican.u fabrici imate:japanske prese,imate nemacku lakirnicu,i ostala cuda tehnike.u kragujevcu se moze videti po gradu taj auto i mogu vam reci da je veci od reno senica.jedna napomena i ja sam mislio da ta fabrika nikad nece da napravi dobar auto ali sam se na srecu prevario.i jos jedan podatak:u fabrici postoji robot masina za ciscenje hale koji se pocisiti u toku noci,cena te masine je oko 1,5 eura,pa sad vidite.

Srpski Roboti

29.12.2012. 17:53

Cuo sam da Srbija ima najeftinije robote na Svetu zasnovane na organskom principu.Ne koriste elektricnu energiju i mesecno ti roboti potrose oko 350 eura.Netreba im odrzavanje i lako su zamenljivi. Neverovatno su prakticni jer rade na minmalnoj potrosnji oko pola kila hleba i pola litra vode dnevno.Procenjuje se da ce Italija ovim pronalaskom ovih novih Srpskih robota da profitira.Inace roboti su 100% domace proizvodnje. Novi modeli su jos ekonomicniji kako se kaze u izvestaju.

y

29.12.2012. 22:27

@Srpski Roboti - Bolje je raditi u FIAT-u za 35-40 hiljada nego kod srpskog gazde za 15-20 hiljada dinara. Ti sa fakultetom mozes da se zaposlis i kod rusa, oni ljude sa diplomom fakulteta placaju 25 000 dinara. Samo da se zna FIAT isplacuje i trijnestu platu i regres. A druge firme ?

gagymad

29.12.2012. 19:40

Jasno je svima da Italijani su dosli u Kragujevac jer imaju ekonomsku korist i racunicu. Pa ovo je kapitalizam ljudi boziji. A sad vidim kako neki pljuju po tome sa pricom kako nas radnik ima 350evr a italijan u Italiji u Fiatu1500evr. Pa bolje i to nego da su otisli u Bugarsku, Makedoniju ili slicno pa sad tamo nebi niko radio a mi bi kukali ko babe. Mi u svakom pozitivnom primeru nadjemo mane, valjda smo takav narod...

Ivan

30.12.2012. 21:25

@gagymad - Prvo, talijani ovde rade za mnogo vise od 1500e jer nijedan od njih ne radi kao prosta radna snaga. Drugo, videli su i talijani da narod ovde nema vise ni obraza ni kicme, pa ce za jadnu crkavicu da pljune i na ono malo dostojansva koje je mozda i ostalo u tragovima. Videli su da ima samo grbacu koju treba dobro iskoristiti i zaraditi na njoj.

kragujevcanin

29.12.2012. 20:07

u kragujevcu je 30000 ljudi na birou. od toga min jedna trecina sa diplomom fakulteta. u fiatu je jedva 2000 ljudi zaposljeno a od toga pola je stranaca. i ja imam fakultet i ja nemam posao i bas me briga da li je fiat 500 hit ili nije van srbije !!!!! posao - posao !!!!!!!!!!!!!!

TBV

06.02.2013. 13:58

Ljudi kod nas ce tek shvatiti sta je kapitalizam, i da bi se zaradilo, mora i da se radi! Zastava je imala 20000 radnika i evo dokle je dosla, ista situacija je i sa dosta firmi kao sto su Kolubara itd. Ovde nema malverzacije, ako hoces da zaradis, mozes! Cak i ljudi bez skole mogu da napreduju i da imaju plate sa kojima moze lepo da se zivi, za ostale koji kukaju i nezadovoljni su, idi lepo prijatelju na selo pa sam sebi budi gazda ako si toliko pametan! Inace radim u Fiatu.